Algemeen nieuws

Kerkbalans: Hoe is het gegaan?

Door: Bisdom Rotterdam donderdag 17 februari 2022

Foto: Johan Wouters

Digitale nieuwsbrief kerkbalans.nl heeft tips voor parochies

De landelijke nieuwsbrief van Actie Kerkbalans bedankt in februari alle plaatselijke organisatoren voor de inzet in de afgelopen periode: “Opnieuw hadden we te maken met coronamaatregelen, maar ondanks dat hebben jullie alles op alles gezet om de actie ook dit jaar tot een succes te maken.”

De nieuwsbrief geeft als tip om deze maand de tijd te nemen om de afgelopen campagneweken te evalueren: “Dit is belangrijk om te zien waar u volgend jaar eventueel zaken anders kunt aanpakken. Doe de evaluatie samen met het team en de vrijwilligers, bijvoorbeeld door alle betrokkenen via de mail of de app een aantal vragen te stellen. Of misschien kunt u een belrondje doen?”

De actieperiode is voorbij, maar het is belangrijk de actie het hele jaar door onder de aandacht te houden. Om te beginnen kan er een artikel in het parochieblad worden geplaatst over hoe de actie in de parochie is verlopen. De nieuwsbrief van Kerkbalans reikt daartoe een voorbeeldartikel aan.

In de nieuwsbrief komt ook Ad Sosef aan het woord als coördinator Actie Kerkbalans bisdom Rotterdam. Hij zegt: “Actie Kerkbalans verdient 365 dagen per jaar aandacht. Door er over te blijven communiceren, zowel richting kerkleden als vrijwilligers, blijft het leven. Ik zie Actie Kerkbalans als ons huishoudboekje, waarover we het hele jaar door verantwoording afleggen. De inkomsten van VANDAAG moeten ons als geloofsgemeenschappen in staat stellen om MORGEN het dienstwerk van de liefde in onze leefomgeving daadwerkelijk gestalte te geven.”