Algemeen nieuws

Kerkelijke Documentatie met teksten over het vrouwelijke religieuze leven

Door: Bisdom Rotterdam donderdag 19 december 2019

Foto: Katholiekleven.nl

Uitgave in samenwerking van de KNR en de Bisschoppenconferentie

In de serie Kerkelijke Documentatie is een speciale editie verschenen met drie teksten over het vrouwelijke religieuze leven. De uitgave is tot stand gekomen in samenwerking tussen de Konferentie Nederlandse Religieuzen (KNR) en de Nederlandse Bisschoppenconferentie. Kerkelijke Documentatie nr. 2 2019 is nu te bestellen.

Deze speciale uitgave is samengesteld door de overlegcommissie van de KNR en de Bisschoppenconferentie. In dit nummer komen drie teksten bij elkaar die elk een onderwerp behandelen gerelateerd aan het vrouwelijke religieuze leven.

Zo is er de constitutie ‘Vultum Dei Quaerere, Het Gelaat van God zoeken’ van paus Franciscus over het vrouwelijke contemplatieve leven. Deze tekst wordt aangevuld met ‘Cor Orans’, een instructie voor de toepassing van ‘Vultum Dei Quaerere’. Deze is van de Congregatie voor de Instituten van het Godgewijde Leven en Sociëteiten van Apostolisch Leven. Deze congregatie bracht ook de instructie ‘Ecclesiae Sponsae Imago’ uit, over de ‘ordo virginum’, de orde van Godgewijde maagden. Ook deze tekst is opgenomen in deze uitgave.

Kerkelijke Documentatie wordt uitgegeven door het Secretariaat Rooms-Katholiek Kerkgenootschap (SRKK). “Deze uitgave biedt een bijzondere lees- en leerervaring voor iedereen met belangstelling voor het religieuze leven”, vermeldt de website rkkerk.nl. Voor meer informatie over bestellen zie op rkkerk.nl ‘Speciale uitgave Kerkelijke Documentatie met teksten over het vrouwelijke religieuze leven’.