Algemeen nieuws

Kerstactie Vronesteyn 2018

Door: Bisdom Rotterdam zondag 16 december 2018

Foto: Peter van Mulken

Help ook mee met uw gebed en financiële steun

“Wanneer wij bidden om nieuwe priesters en diakens, dan is dat een grote steun voor Vronesteyn”, schrijft Mgr. Van den Hende in een brief aan donateurs van de priester- en diakenopleiding van het bisdom. “Wij zijn dankbaar dat wij jonge mensen mogen begeleiden die grote keuzes maken op hun levensweg naar het diaconaat en priesterschap”, schrijft rector Broeders in de folder die donateurs bij de brief ontvangen. “Velen zijn gevormd en gewijd en konden zeggen ‘Hier ben ik, Heer!’”

“Een roeping staat nooit los van een gemeenschap, waarin wij wonen en werken”, aldus rector Broeders. “Blijf trouw aan uw gebed en vier met elkaar de eucharistie als voedsel voor uw levensweg en blijf elkaar inspireren; zoek elkaar op, bemoedig elkaar en houd elkaar vast! Draag zo uw geloof uit, wees een authentieke getuige van het evangelie en help jonge mensen bij het maken van de kleine en grote keuzes in het leven.”

“Zo worden alle gelovigen toegerust en gesterkt om aan hun roeping te kunnen beantwoorden.”

Priesters en diakens staan ten dienste van het geloofsleven van alle gedoopten in de Kerk. “Het is daarom dat het bidden om nieuwe arbeiders voor de oogst (Lucas 10, 2) tot de roeping behoort van alle leden van de Kerk, tot de opdracht van ons allemaal”, zegt de bisschop in het korte artikel ‘Bidden is deel van onze roeping’.

“De Kerk heeft priesters en diakens nodig. Door het dienstwerk van de gewijde bedienaren (de viering van de sacramenten, de verkondiging van het evangelie, de herderlijke zorg en de aansporing tot diaconie) worden alle gelovigen toegerust en gesterkt om aan hun roeping te kunnen beantwoorden: meewerken aan de zending van de Kerk, in Jezus’ Naam bouwen aan een beschaving van liefde.’”

De bisschop en de rector zijn dankbaar voor het gebed, waarmee velen de opleiding steunen, en voor de financiële steun van vele donateurs. Geef ook een financiële bijdrage. Dat kan via IBAN NL29 INGB 0000 3656 73 ten name van Centrum Vronesteyn. Of maak uw gift eenvoudig over via iDeal met onderstaand formulier.

Uw gegevens

Als u de bovenstaande velden niet invult, doneert u anoniem.

Met een bedrag van: