Algemeen nieuws

Kerstactie Vronesteyn: “Voor de voortgang van het geloof in onze parochies”

Door: Bisdom Rotterdam donderdag 23 december 2021

Op 13 november werd Sander Verschuur tot priester gewijd voor het bisdom Rotterdam. (Foto: Johan Wouters)

Help ook mee en draag bij aan de priester- en diakenopleiding in het bisdom Rotterdam

“Ieder jaar als we het kerstfeest vieren, de geboorte van Jezus, de menswording van Gods Zoon, mogen we dat samen vieren met verschillende generaties. Het is belangrijk dat we het evangelie doorgeven en de rijkdom van Gods liefde in ons midden blijven verkondigen.” In de kerstactie voor Vronesteyn vraagt bisschop Van den Hende aandacht voor priester- en diakenopleiding in het bisdom Rotterdam.

Voor de voortgang van het geloof in de parochies zijn priesters en diakens nodig. In het bisdom bereidt Vronesteyn mannen hierop voor door studie, vorming en begeleiding.

Bisschop Van den Hende: “Roepingen tot het priesterschap en het diaconaat staan ten dienste van het volk van God dat onderweg is. Daarom is het belangrijk dat het gebed om roepingen doorgaat, dat het gesprek over roepingen doorgaat en dat de gemeenschap voldoende middelen bijeenbrengt om priesters en diakens de opleiding en vorming te geven die nodig is in de huidige tijd.”

“Van harte doe ik een beroep op uw bijdrage. Bid om roepingen, spreek erover en draag bij met uw gift. Zo kunnen we onze gezamenlijke verantwoordelijkheid voor de voortgang van het geloof waarmaken”, aldus de bisschop. “God is mens geworden, zijn licht kwam in de wereld. En moge dat licht in ons hart steeds opnieuw een plaats krijgen.”

Donateurs van Vronesteyn ontvingen de brief van de bisschop met het verzoek om een gift. Lezers van Tussenbeide ontvingen de brief met acceptgiro bij het kerstnummer. Doet u ook mee?

U kunt uw gift overmaken via IBAN NL29 INGB 0000 3656 73 ten name van Centrum Vronesteyn. U kunt ook veilig en vertrouwd online geven met onderstaand formulier.

Uw gegevens

Als u de bovenstaande velden niet invult, doneert u anoniem.

Met een bedrag van: