Algemeen nieuws

Lees de digitale nieuwsbrief van Vronesteyn

Door: Bisdom Rotterdam dinsdag 07 maart 2023

Foto: Ramon Mangold

Vronesteyn wil helpen bij het nadenken over roeping, het daarover in gesprek gaan en ervoor bidden

“Aan het begin van mijn priesterschap wist ik niet goed wat te verwachten, ik was vooral nieuwsgierig hoe de H. Geest mij op weg zou sturen. Door daarvoor open te staan en mij daadwerkelijk te laten zenden kom ik in de mooiste situaties terecht en mag ik de naaste zijn voor anderen.” In de digitale nieuwsbrief van Vronesteyn schrijft pastor Sander Verschuur, parochievicaris in de parochie H. Theresia van Ávila, over zijn eerste ervaringen als priester in de parochie.

De tip van de spirituaal gaat deze keer over de viering van het Paastriduüm: “Het kerkelijk jaar is eigenlijk een doorlopende beweging, vol dynamiek van de heilige Geest en ons geloof. Heel het jaar is er om mee te vieren elk jaar weer. Ons leven verandert immers, wij zelf veranderen, onvoorziene situaties doen zich voor en we stellen nieuwe vragen aan de Heer. Ook als het gaat om de vraag waartoe God ons roept.”