Algemeen nieuws

Lees het nieuws van Vronesteyn

Door: Bisdom Rotterdam dinsdag 05 maart 2024

Glas-in-loodraam in de huiskapel van Vronesteyn. (Foto: Bisdom Rotterdam)

Vronesteyn wil helpen bij het nadenken over roeping, het daarover in gesprek gaan en ervoor bidden

Op 5 maart is de digitale nieuwsbrief van Vronesteyn verstuurd. Met daarin het laatste nieuws van de priester- en diakenopleiding in het bisdom Rotterdam. Vronesteyn gaat in vier stappen op weg naar Roepingenzondag. De eerste stap is een bijeenkomst voor pastorale teams met informatie over het “Kom en zie-jaar”.

Deze online bijpraat bijeenkomst vindt plaats op donderdagmiddag 7 maart (15.30-16.30 uur). Rector Broeders hoopt dat de pastorale teams in de parochies uit kunnen zien naar deelnemers voor dit onderscheidingsjaar. “We zien hoe belangrijk het jaar voor de deelnemers en voor Vronesteyn is”, zegt hij. “We geven daarom graag meer informatie over ‘Kom en zie’. Onze vraag is om minimaal met één teamlid mee te doen (meer mag).”

De pastorale teams ontvangen de link per e-mail en deze is ook opgenomen in de agenda op de bisdomwebsite.

Pastoor Tom Kouijzer (Parochie de Vier Evangelisten in Den Haag) schrijft in de nieuwsbrief over zijn priesterroeping. “Als tiener was ik op zoek naar de zin van het leven en begon ik de Bijbel te lezen in de hoop zo antwoorden te vinden op de vragen waarmee ik rondliep. Dit leidde ertoe dat ik mij begon te interesseren voor het geloof en heel bewust naar de zondagsviering ging”, vertelt hij. In de parochie van de Sint-Willibrordusbasiliek in Hulst (provincie Zeeland) waar hij opgroeide, ontmoette hij inspirerende voorbeelden.

In de nieuwsbrief van Vronesteyn is ook een verslag opgenomen van de retraite van de priesterstudenten aan het begin van het jaar. De priesterstudenten van het bisdom Rotterdam, aartsbisdom Utrecht en Groningen-Leeuwarden waren samen op retraite in de Onze Lieve Vrouwe Abdij te Oosterhout.

Lees verder in de nieuwsbrief, waarin ook de tip van de spirituaal en een gebed voor roepingen is opgenomen.

• Nog geen abonnement? Lees de nieuwsbrief via deze link
  • Een abonnement nemen kan eenvoudig via www.vronesteyn.nl (pop-up verschijnt in beeld, of via de blauwe button rechts in beeld ‘Volg Vronesteyn’)
  • De nieuwsbrief van Vronesteyn verschijnt vijf keer per jaar

Pastoor Tom Kouijzer. (Foto: Gerard van Dijk)