Algemeen nieuws

Louis Jacques Willem Berger overleden

Door: Bisdom maandag 10 juli 2017

Op vrijdag 7 juli 2017 is, voorzien van het H. Sacrament der zieken, overleden de zeereerwaarde heer Louis Jacques Willem Berger, priester van het bisdom Rotterdam, geboren op 2 februari 1935 te Ginneken en Bavel en priester gewijd op 3 december 1989.

Louis Berger was voor zijn priesterwijding werkzaam als diaken in de parochies Paus Johannes XXIII te Leidschendam (1981), O.L. Vrouw van Lourdes te Den Haag (1982) en de parochies H. Paulus en H. Pastoor van Ars te Den Haag (1986). Op 3 december 1989 volgde samen met zijn priesterwijding zijn pastoorsbenoeming in de parochie H. Pastoor van Ars te Den Haag.

Op 2 februari 2010 werd hem wegens het bereiken van de canonieke leeftijd eervol ontslag verleend en tegelijkertijd ook ontslag uit de gewone ambtsbediening van het bisdom Rotterdam.

De eucharistieviering bij gelegenheid van zijn uitvaart wordt gehouden op zaterdag 15 juli 2017 om 11.00 uur in de kerk van de H. Antonius Abt, Scheveningseweg 233 te Den Haag. Aansluitend is gelegenheid tot condoleren in de ontmoetingsruimte van de kerk. Daarna vindt in besloten kring de teraardebestelling plaats op de R.K. begraafplaats St. Petrus Banden te Den Haag.