Algemeen nieuws

Mattheus Theodorus Maria Holland scj overleden

Door: Bisdom donderdag 13 juli 2017

Op maandag 10 juli 2017 overleed in Huize Rosa te Nijmegen, de zeereerwaarde pater Mattheus Theodorus Maria Holland scj, priester van het H. Hart van Jezus, geboren op 18 mei 1927 te Gendt, geprofest op 8 september 1947 te Asten en tot priester gewijd op 19 juli 1953 te Nijmegen.

Pater Thijs Holland was hecht verbonden met de pastoraal van het bisdom Rotterdam.

In april 1969 werd hij benoemd tot assistent-havenaalmoezenier verbonden aan het R.K. Zeemanshuis "Stella Maris" te Rotterdam. Met ingang van 1 augustus 1973 benoemde de Bisschop van Rotterdam hem tot directeur-havenaalmoezenier in de haven van Rotterdam en tevens tot directeur van Stella Maris. Met ingang van 16 september 1984 werd hij benoemd tot pastoor van de HH. Laurentius en Elisabethparochie te Rotterdam en daarmee tot plebaan van de bisschopskerk. Op 15 augustus 1996 werd hem uit deze functie eervol ontslag verleend en verhuisde hij naar het Sint Jansklooster in Den Haag.

De eucharistieviering bij gelegenheid van zijn uitvaart is op vrijdag 14 juli 2017 om 11.00 uur in de kapel van het St. Jozefklooster, Kerkstraat 65, 6543 KG te Nijmegen. Daarna wordt hij te ruste gelegd op de begraafplaats in de kloostertuin.