Algemeen nieuws

Met ingang van 28 april honderd aanwezigen toegestaan bij uitvaarten

Door: Rkkerk.nl woensdag 21 april 2021

Foto: Ramon Mangold

Verruiming van het aantal aanwezigen bij een uitvaart, mits de capaciteit van de kerk of kapel het toelaat

Het kabinet heeft op dinsdag 20 april een aantal versoepelingen aangekondigd op het gebied van de coronamaatregelen. Deze versoepelingen gaan in op woensdag 28 april. Vanaf die dag mogen er bij een uitvaart honderd mensen aanwezig zijn, dat zijn er nu nog vijftig. Ook voor de Rooms-Katholieke Kerk geldt dat vanaf 28 april bij een uitvaart honderd mensen aanwezig mogen zijn, mits de ruimtecapaciteit van de kerk of de kapel dit aantal toelaat.

De aanwezigen moeten namelijk nog steeds op anderhalve meter afstand van elkaar kunnen zitten. Verder blijft het protocol ‘Kerkelijk leven op anderhalve meter’ van de R.-K. Kerk van kracht en verandert er in ieder geval tot 28 april niets. Eventuele toekomstige wijzigingen in het protocol worden zo spoedig mogelijk gecommuniceerd met de parochies, onder meer via www.rkkerk.nl en de bisdomwebsites.