Algemeen nieuws

Mgr. dr. Jan Hendriks bisschop-coadjutor voor het bisdom Haarlem-Amsterdam

Door: Rkkerk.nl zondag 23 december 2018

Foto: Ramon Mangold

Bisschop-coadjutor met recht van opvolging voor het bisdom Haarlem-Amsterdam

Zaterdag 22 december 2018 is in Rome bekend gemaakt dat paus Franciscus hulpbisschop dr. J.W.M. (Jan) Hendriks benoemd heeft tot bisschop-coadjutor, met recht van opvolging voor het bisdom Haarlem-Amsterdam. Dit betekent dat Mgr. Jan Hendriks, sinds december 2010 hulpbisschop van het bisdom Haarlem-Amsterdam, te zijner tijd de huidige bisschop Mgr. dr. Jos Punt zal opvolgen.

Mgr. Hendriks is sinds zijn bisschopswijding lid van de Nederlandse Bisschoppenconferentie. Vanuit de bisschoppenconferentie is hij in de Nederlandse kerkprovincie bisschop-referent voor het onderwijs.

Mgr. Van den Hende reageert als voorzitter van de Nederlandse Bisschoppenconferentie op rkkerk.nl: “Mgr. Jan Hendriks is in onze Nederlandse bisschoppenconferentie een vertrouwde collega. Graag bidden wij als bisschoppen voor Mgr. Hendriks bij de start en vervulling van zijn nieuwe verantwoordelijkheid als bisschop-coadjutor en voor onze voortgaande samenwerking in de bisschoppenconferentie en de Nederlandse kerkprovincie.”