Algemeen nieuws

Naslagwerk Analecta 2021 verschenen

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 07 december 2022

De Analecta zijn een officiële uitgave van het bisdom Rotterdam

Elk jaar worden belangrijke kerkelijke documenten verzameld in de Analecta van het bisdom Rotterdam. De Analecta worden uitgegeven als brochure per jaargang en zijn een officiële uitgave van het bisdom Rotterdam.

In de Analecta worden onder meer decreten opgenomen, informatie uit de Priesterraad, homilieën en inleidingen van de bisschop, personalia en in memoria. Elke Analecta bevat daarnaast documenten van de Wereldkerk, waaronder boodschappen van paus Franciscus, en de Nederlandse kerkprovincie.

Vroeger verschenen de Analecta elk kwartaal. Mede omdat veel informatie op internet wordt gepubliceerd, verschijnen de Analecta de laatste jaren per kalenderjaar als naslagwerk.

De meest recente uitgave van Analecta is de jaargang 2021. Deze werd verstuurd aan parochies, aan priesters, diakens en pastoraal werkers en aan emeriti. De Analecta 2022 verschijnen na afsluiting van het kalenderjaar.

Om een exemplaar van de Analecta te ontvangen, stuur een e-mail naar bureau@bisdomrotterdam.nl. De Analecta zijn ook digitaal beschikbaar onder documenten/downloads.