Algemeen nieuws

Nicolaas Anthonius Maria Faaij overleden

Door: Bisdom Rotterdam maandag 14 september 2020

Op donderdag 10 september 2020 is op 80-jarige leeftijd overleden, de eerwaarde heer Nicolaas Anthonius Maria Faaij (Nico), diaken van het bisdom Rotterdam, ridder in de Orde van Oranje-Nassau, geboren op 19 november 1939 te Gouda en diaken gewijd op 6 december 1987.

Nico Faaij werd na zijn wijding benoemd tot diaken in de toenmalige parochie HH. Petrus en Paulus te Aarlanderveen. Daar heeft hij zich enkele jaren dienstbaar gemaakt met name in het wijkopbouwwerk, de begeleiding van jongeren en het gespreksgroepenwerk. Enkele jaren is hij ook lid geweest van de Diocesane Commissie Roepingenpastoraal. Op 19 november 2004 werd hem eervol ontslag verleend uit de gewone ambtsbediening van het bisdom Rotterdam.

Het begin van het evangelie volgens Marcus stond bij de wijding van diaken Faaij centraal: “ik zend mijn bode voor U uit die voor U de weg zal banen.” Zo zag Nico Faaij zijn ambt en zo heeft hij er naar willen leven, voor de mensen naar Christus verwijzend.

Afscheid en uitvaart hebben inmiddels in besloten kring plaatsgevonden.