Algemeen nieuws

Nieuw hoofd pastorale dienstverlening: Jan Maasen

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 03 februari 2021

Jan Maasen volgt Robert Jan Peeters op

Per 1 januari is Robert Jan Peeters op zijn verzoek teruggetreden als hoofd van de afdeling pastorale dienstverlening. Hij blijft werkzaam op het bisdombureau als benoemingsfunctionaris pastoraal personeel (in een aanstelling van 0,6 fte) en lid van de bisdomstaf.

Nadat medewerkers van het bisdombureau en pastorale teams in de parochies hierover werden geïnformeerd, in de zomer van 2020, heeft de staf van het bisdom Rotterdam nagedacht over de opvolging.

Het bisdom zet in op een goede voortgang van de coördinatie van de werkzaamheden van de pastorale dienstverlening. De bisdomstaf heeft Jan Maasen (65) bereid gevonden om Robert Jan Peeters op te volgen als hoofd pastorale dienstverlening.

Jan Maasen zal deze taak combineren met zijn aanstelling als medewerker diaconie en missiesecretaris van het bisdom Rotterdam. De bisdomstaf is Jan Maasen dankbaar dat hij beschikbaar is voor de functie van hoofd van de afdeling pastorale dienstverlening.

Vanuit zijn lange en brede ervaring in het bisdom Rotterdam zal Jan Maasen zich inzetten voor de toekomst van de pastorale dienstverlening, waarbij het domein van diaconie en caritas een belangrijke prioriteit blijft krachtens de zending van de Kerk.

Jan Maasen en Mgr. Van den Hende tijdens een bezoek aan het uitdeelpunt van de voedselbank in de Emmausgangersparochie, Rotterdam-IJsselmonde (29 april 2020).