Algemeen nieuws

Nieuw: Tussenbeide met aanmeldkaart voor bisdombedevaart

Door: Bisdom donderdag 18 mei 2017

Mei-nummer Tussenbeide over 'Vitamine R' en bisdombedevaart Rome

Het nieuwe nummer van Tussenbeide is uit. Het mei-nummer besteedt onder meer aandacht aan het project ‘Licht in je leven’. In dit kader schreef Tussenbeide de afgelopen twee nummers over mensen die hun baan verloren, de veranderingen in hun leven daardoor, en hoe parochies zoeken naar verbinding, ondersteuning en nieuwe perspectieven.

Ditmaal komt Tussenbeide uit bij JobHulpMaatje in Leiden. Leo Kuiper vertelt over het door hem opgestartte initiatief vanuit een kerkelijk netwerk: “Je moet naast iemand gaan staan en niet schrikken.” Jos Drogtrop vertelt over het gebruik van ‘Vitamine R’, je netwerk van relaties.

Het nummer besteedt ook aandacht aan de bisdombedevaart naar Rome (herfstvakantie 2017). Met deze Tussenbeide wordt een aanmeldkaart voor de bedevaart verspreid. Sinds de bekendmaking van de bedevaart in februari van dit jaar zijn er 2,5 maand verstreken. De reisorganisatie merkt dat nog veel mensen overwegen om mee te gaan met deze bedevaart. Daarom is de inschrijftermijn verlengd. Inschrijven kan nu tot 15 juli (dit was 1 mei).