Algemeen nieuws

Nieuws over MOV in de digitale Nieuwsbrief Dienen

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 19 september 2018

Foto: Ramon Mangold

De eerste nieuwsbrief na de zomerperiode

De Nieuwsbrief Dienen 2018 nummer 6 is verschenen. In deze digitale nieuwsbrief wordt onder meer gewezen op de mogelijkheid om nog activiteiten aan te melden voor de Werelddag van de Armen. De Werelddag van de Armen (18 november 2018) wil een teken zijn van de bereidheid om te delen met mensen in nood. In een brief aan onder meer parochiebesturen, PCI-besturen en werkgroepen diaconie nodigde Mgr. Van den Hende uit om samen met het bisdom aan te sluiten bij dit initiatief van paus Franciscus. Parochies kunnen activiteiten rond de Werelddag van de Armen (18 november) vóór 1 november aanmelden bij Jan Maasen E. j.maasen@bisdomrotterdam.nl

In de nieuwsbrief zijn voorbeelden opgenomen van lokale acties die MOV-groepen houden naast hun inzet voor de landelijke missionaire acties. En er is aandacht voor een inspiratiedag over water en sanitaire voorzieningen, waarmee de MOV-groepen van de Claraparochie (Plassengebied) zich voorbereidden op het nieuwe seizoen. Met missiesecretaris Jan Maassen keken ze naar water in de Bijbel en in het katholiek-sociaal denken en spraken ze over de vragen: Hoe kun je een waterproject onder de aandacht van de parochie brengen? Wat kun je zelf doen aan het beschermen en bewaren van water in de eigen omgeving?

De Nieuwsbrief Dienen is een uitgave van het bisdom Rotterdam, sectie Dienen van de Pastorale Dienstverlening.