Algemeen nieuws

Pastor Adrianus Petrus van Diemen overleden

Door: Bisdom dinsdag 14 maart 2017

Op woensdag 8 maart 2017, is na een mooi en rijk leven vol warme verbondenheid met zijn medemens overleden, de zeereerwaarde heer Adrianus Petrus (Arie) van Diemen, priester van het Aartsbisdom Utrecht, geboren op 4 maart 1927 te Uithoorn en priester gewijd op 20 juli 1952.

Arie van Diemen was van 1984 tot 1996 parttime pastor van de Allochtonenmissie ‘Rumannan Uni’ onder de Antilianen en Arubanen woonachtig in Den Haag en omstreken. Later in 2004 werd hij op voordracht van de bisschoppelijk gedelegeerde voor het Allochtonenpastoraat wederom benoemd tot pastor voor de Antilliaanse-Arubaanse quasi-parochie ‘Rumannan Uni’ te Den Haag. Op 15 november 2006 werd hem uit deze functie eervol ontslag verleend.

De uitvaart zal plaatsvinden op woensdag 15 maart om 12.30 uur in de Marlotkerk, Bloklandenplein 15 in Den Haag. Aansluitend is er een samenzijn in Restaurant De Bijhorst, Zijdeweg 54 te Wassenaar. Vervolgens zal omstreeks 15.45 uur de begrafenis plaatsvinden op de Algemene Begraafplaats Persijnhof, Het Kerkehout 6 te Wassenaar.