Algemeen nieuws

Pater Christophorus Jozef Odijk SJ overleden

Door: Bisdom maandag 13 maart 2017

Op vrijdag 10 maart 2017 overleed in Nijmegen, de zeereerwaarde pater Christophorus Jozef Odijk SJ, geboren op 16 oktober 1930 te Rotterdam en priester gewijd op 31 juli 1962.

Pater Chris Odijk was hecht verbonden met de pastoraal van het bisdom Rotterdam.

In april 1977 werd hij met instemming van zijn provinciaal benoemd tot bedrijfsaalmoezenier van het bedrijfsapostolaat in Rotterdam-Europoort en Botlekgebied. In 1982 volgde zijn benoeming tot assistent van de R.K. geloofsgemeenschap te Zuidland. In augustus 1988 werd hij benoemd tot medewerker diaconie in het dekenaat Schiedam. In december 1992 werd hij benoemd tot lid van het bestuur van de Stichting Bedrijfsapostolaat in het bisdom Rotterdam. Tussen augustus 1993 en februari 1997 werd hij, met instemming van zijn provinciaal, benoemd tot deken van het dekenaat Schiedam. Uit deze functies werd hem op 16 oktober 2000 eervol ontslag verleend.

De eucharistie bij zijn afscheid wordt gevierd op vrijdag 17 maart om 11.00 uur in de kerk van het Heilig Sacrament aan de Heyendaalseweg 300 te Nijmegen, naast Aqua Viva, waarna de begrafenis volgt op het kerkhof Jonkerbos.