Algemeen nieuws

Pater C.J.J. Hillenaar SJ overleden

Door: Bisdom maandag 06 februari 2017

Op vrijdag 3 februari 2017 overleed de zeereerwaarde pater Cornelis Johannes Jozef Hillenaar SJ, geboren op 28 maart 1924 te Vlaardingen en priester gewijd op 22 augustus 1955.

Pater Kees Hillenaar was hecht verbonden met de pastoraal van het bisdom Rotterdam.

In augustus 1959 werd hij met instemming van zijn provinciaal benoemd tot godsdienstleraar van het Stanislascollege te Delft. Tussen juni 1979 en juni 1991 was hij, met instemming van zijn provinciaal, deken van het dekenaat Delft. Op 1 september 1991 werd, hij wederom met instemming van zijn provinciaal, benoemd tot bisschoppelijk gedelegeerde voor de religieuzen en de leden van de saeculiere instituten in het bisdom Rotterdam. Uit die functie werd hem in januari 2006 eervol ontslag verleend.

De eucharistie bij zijn afscheid wordt gevierd op vrijdag 10 februari om 11.00 uur in de kerk van het Heilig Sacrament, Heyendaalseweg 300 te Nijmegen, waarna de begrafenis volgt op het kerkhof Jonkerbos.