Algemeen nieuws

Pater Dirk Bruggeman sj overleden

Door: Bisdom donderdag 20 juli 2017

Op donderdag 13 juli 2017 overleed in Huize Aqua Viva te Nijmegen, de zeereerwaarde pater Dirk Anton George Bruggeman sj, van de Sociëteit van Jezus, geboren op 5 mei 1927 te Voorburg en op 7 september 1951 ingetreden bij de Jezuïeten te Grave. Op 31 juli 1961 tot priester gewijd te Maastricht.

Pater Dirk Bruggeman sj was hecht verbonden met de pastoraal van het bisdom Rotterdam.

In februari 1970 werd hij benoemd tot kapelaan in de parochie St. Jacobus te Den Haag en in augustus 1977 tot kapelaan in de parochie Onbevlekt Hart van Maria te Lisse. In 1982 volgde zijn pastoorsbenoeming in deze parochie. Op 1 september 1990 werd hem uit deze functie eervol ontslag verleend en werd hij parttime benoemd tot pastor in de parochies Onbevlekt Hart van Jezus, H. Joseph, H. Martha en H. Jeroen te Den Haag. Op 1 december 1994 werd hem uit deze functie eervol ontslag verleend.