Algemeen nieuws

Pater Edward Joannes Maria Clarenbeek overleden

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 12 februari 2021

Op zaterdag 6 februari 2021 is na een kortstondig ziekbed overleden, de zeereerwaarde pater Edward Joannes Maria Clarenbeek, priester van de Orde van de Augustijnen. Edward Clarenbeek o.s.a. werd geboren op 23 april 1939 te Haarlem en priester gewijd op 14 maart 1964.

Pater Edward Clarenbeek o.s.a. was verbonden met de pastoraal van het bisdom Rotterdam. Met instemming van zijn provinciaal werd hij op 12 augustus 1964 benoemd tot godsdienstleraar/decaan van het St. Liduinalyceum, later genaamd R.K. Scholengemeenschap Spieringshoek, te Schiedam. Naast deze functie in het onderwijs verleende hij als priester vele jaren assistenties in de Vlaardingse parochies. Het bisdom Rotterdam is hem voor deze inzet veel dank verschuldigd.

Op 11 februari vonden in kleine kring de mis van requiem en de uitvaart plaats vanuit de Pax Christikerk (Reigerlaan 51) in Vlaardingen. Op 12 februari was zijn begrafenis op het kloosterkerkhof naast het voormalige klooster Mariënhage te Eindhoven.