Algemeen nieuws

Pater Everardus Johannes Stagge s.j. overleden

Door: Bisdom woensdag 07 maart 2018

Op dinsdagmorgen 6 maart 2018 overleed in het ziekenhuis in Gouda de zeereerwaarde pater jezuïet Everardus Johannes Stagge s.j., geboren op 29 augustus 1930 te Groningen en priester gewijd op 31 juli 1962. Pater Stagge s.j. was verbonden met de pastoraal van het bisdom Rotterdam.

Hij werd met instemming van zijn provinciaal benoemd tot pastoor van de parochies H. Hart van Jezus te Zwijndrecht (1970), O.L. Vrouw Onbevlekt Ontvangen te Den Haag (1973) en H. Willibrordus te Rotterdam (1982). Op 1 november 1982 werd hij naast zijn pastoorsfunctie benoemd tot deken van het dekenaat Rotterdam. Op 15 april 1984 werd hij benoemd tot lid van het bestuur van het toenmalig Diocesaan Pastoraal Centrum te Rotterdam; een taak die hij vervulde tot 1 september 1991. Per 1 september van dat jaar werd hij benoemd tot pastoor van de parochies De Goede Herder en HH. Engelbewaarders te Rotterdam en de H. Augustinusparochie te Barendrecht.

Op 1 augustus 1995 werd hem ontslag verleend als deken van het dekenaat Rotterdam. Op 29 augustus 2009 volgde zijn ontslag als pastoor van de parochie H. Augustinus te Barendrecht en op 3 oktober 2010 zijn ontslag als pastoor van de parochie De Goede Herder en HH. Engelbewaarders te Rotterdam.

Het bisdom Rotterdam is hem voor deze inzet veel dank verschuldigd.

De eucharistie bij zijn afscheid vindt plaats op dinsdag 13 maart om 14.00 uur in de H. Johannes de Doperkerk, Hoge Gouwe 107, 2801 LD te Gouda. De crematie vindt plaats om 16.00 uur in Crematorium IJsselhof, Goejanverwelledijk 6, 2806 NZ te Gouda.