Algemeen nieuws

Pater Franciscus Gerardus Johannes Weersink overleden

Door: Bisdom Rotterdam donderdag 23 september 2021

Op vrijdag 17 september 2021 is in Huize Aqua Viva op 89-jarige leeftijd overleden, de zeereerwaarde pater Franciscus Gerardus Johannes Weersink, pater van het Heilig Sacrament. Pater Frans Weersink s.s.s. werd geboren op 10 juli 1932 te Vasse en priester gewijd op 3 januari 1962. Hij was verbonden met de pastoraal van het bisdom Rotterdam.

Met instemming van zijn provinciaal werd hij in 1973 benoemd tot kapelaan en later vanaf 1976 tot pastoor van de parochie O.L. Vrouw Geboorte te Berkel en Rodenrijs. In 1983 werd hij met instemming van zijn provinciaal benoemd tot pastoor van de parochie H. Bartholomeus te Voorhout. Op 16 september 1989 werd hem op zijn verzoek en met instemming van zijn provinciaal eervol ontslag verleend uit deze functie. Het bisdom Rotterdam is hem voor deze inzet veel dank verschuldigd.

De eucharistieviering bij gelegenheid van zijn uitvaart vindt plaatsop zaterdag 25 september om 11.00 uur in de Sacramentskerk, Heijendaalseweg 300 te Nijmegen, waarna de begrafenis volgt op het kloosterkerkhof aan de Pastoor Wichersstraat 6 te Nijmegen. Aansluitend is er gelegenheid om persoonlijk te condoleren in zaal ‘Roomsch Leven’ tegenover de kerk.

Vanaf donderdag 23 september kunt u persoonlijk afscheid nemen van pater Frans Weersink in het klooster Brakkenstein, Heijendaalseweg 300 te Nijmegen. Graag vooraf even contact via e-mail: sss.nijmegen@kloosterbrakkenstein.nl.