Algemeen nieuws

Pater Frederik D.M. Maas overleden

Door: Bisdom Rotterdam dinsdag 08 maart 2022

Op zondag 6 maart is in het Jeroen Bosch ziekenhuis te Den Bosch, op 64-jarige leeftijd, overleden de zeereerwaarde pater Frederik D.M. (Frits) Maas, Missionaris Mill Hill, geboren op 26 oktober 1957 te Kerkdriel, op 18 november 1982 legde hij de eeuwige gelofte als missionaris van Mill Hill af en op 31 juli 1983 werd hij priester gewijd.

Pastor Frits Maas m.h.m. werd op 1 oktober 1994 op verzoek van de bisschoppelijk gedelegeerde voor het vreemdelingenpastoraat in Nederland benoemd tot pastor van de buitenlandse studenten in Nederland, voornamelijk in de Randstad. Op 29 augustus 1996 werd hem uit deze functie eervol ontslag verleend. Met ingang van 1 januari 1997 werd hij met instemming van zijn regionaal overste benoemd tot pastor van het Apostolaat ter Zee in Rotterdam. Die pastorale opdracht heeft hij tot het laatst vervuld.

Pater Maas m.h.m. was een toegewijd priester en een overtuigd Mill Hiller die met zijn inzet als pastor voor het Apostolaat ter Zee en als nationaal directeur vanuit de Kerk aan de zeevarenden een grote en belangrijke dienst heeft verleend. Daar is het bisdom hem dankbaar voor. Een dankbaarheid die zich ook uitstrekt naar de Missionarissen van Mill Hill.

De eucharistieviering bij gelegenheid van zijn uitvaart vindt plaats op vrijdag 11 maart om 13.30 uur in de Sint Martinuskerk te Kerkdriel, waarna pater Maas zal worden begeleid naar zijn laatste rustplaats op de R.K. begraafplaats, Leijenstraat 63, 5331 CT te Kerkdriel.