Algemeen nieuws

Pater Hendrikus Christiaan (Harrie) Verhoeven overleden

Door: Bisdom Rotterdam maandag 04 januari 2021

Op donderdag 30 december 2020 overleed in Nijmegen pater Hendrikus Christiaan (Harrie) Verhoeven, priester van het Heilig Sacrament op de leeftijd van 91 jaar. Geboren op 26 december 1929 in Overloon, werd hij priester gewijd op 26 juli 1956.

In het bisdom Rotterdam was hij in de periode 1982 - 1985 medewerker van de Pastorale Dienstverlening met als speciale opdracht de bevordering, ondersteuning en begeleiding van de volwassenencatechese, mede ook ten dienste van de Pastorale School, en daarna waarnemend pastoor in de parochie O.L. Vrouw Geboorte te Berkel en Rodenrijs.

Het bisdom Rotterdam is hem voor deze inzet veel dank verschuldigd.

Voor en nadien vervulde hij meerdere functies in het bestuur van zijn Congregatie en in de Nederlandse Kerkprovincie en het bisdom Den Bosch.

Vanwege de coronamaatregelen vindt de uitvaart in besloten kring plaats op dinsdag 5 januari om 11.00 uur. U kunt de uitvaart volgen via een livestream.