Algemeen nieuws

Pater J.S. van Leeuwen CP overleden

Door: Bisdom woensdag 10 mei 2017

Op woensdag 3 mei 2017 is overleden de zeereerwaarde pater Jacobus Simon (Jac) van Leeuwen CP, geboren op 22 januari 1934 te Warmond en priester gewijd op 5 april 1959.

Pater Jac van Leeuwen was verbonden met de pastoraal van het bisdom Rotterdam. In april 1981 werd hij met instemming van zijn provinciaal benoemd tot kapelaan in de parochie HH. Petrus en Paulus te Reeuwijk. In september 1989 werd hij, met instemming van zijn provinciaal, benoemd tot verantwoordelijk pastor in het werkgebied van de H. Gabriƫl van de Bedroefde Maagd te Haastrecht. Uit die functie werd hem in januari 2003 eervol ontslag verleend.

De eucharistie bij zijn afscheid vond plaats op woensdag 10 mei om 11.00 uur in de St. Gabriƫlkerk te Haastrecht, waarna de begrafenis volgde op het R.K.-Kerkhof achter de H. Barnabaskerk, Grote Haven 8 te Haastrecht.