Algemeen nieuws

Pater Jozef Johannes Maria Kolkman overleden

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 03 juli 2019

Op 26 juni 2019 is overleden de zeereerwaarde pater Jozef Johannes Maria (Jos) Kolkman, minderbroeder franciscaan. Jos Kolkman o.f.m. werd geboren op 19 maart 1940 te Lichtenvoorde en priester gewijd op 13 juli 1967. Pater Kolkman o.f.m. was verbonden met de pastoraal van het bisdom Rotterdam.

Jos Kolkman o.f.m. werd met instemming van zijn provinciaal per 1 september 1981 benoemd tot kapelaan van de parochie H. Bonaventura te Woerden en vanaf 12 september 1992 volgde zijn benoeming tot pastoor in dezelfde parochie. Met ingang van 16 april 1993 werd hij met instemming van zijn provinciaal benoemd tot pastoor van de parochie H. Familie te Rotterdam. Op 1 januari 1995 werd hij naast zijn overige functies benoemd tot parochie-administrator van de parochie Verrijzenis van de Heer te Rotterdam. Met ingang van 1 juli 2000 werd hij tevens benoemd tot administrator van de parochie HH. Hildegardis en Antonius te Rotterdam. Met ingang van 1 mei 2002 werd hem uit deze functies eervol ontslag verleend.

Het bisdom Rotterdam is hem voor deze inzet veel dank verschuldigd.

De uitvaart heeft al plaats gevonden.