Algemeen nieuws

Pater Leo de Jong overleden

Door: Bisdom Rotterdam dinsdag 28 mei 2019

Op de laatste reis die hij zou begeleiden is op 13 mei, daags na zijn 87e verjaardag, in een kerk op het Griekse eiland Rhodos plotseling overleden de zeereerwaarde pater drs. L.R.A. (Leo) de Jong, dominicaan.

Leo de Jong werd geboren op 12 mei 1932. Hij deed zijn professie op 18 september 1953 en werd priester gewijd op 25 juli 1959.

Pater de Jong werd met instemming van zijn provinciaal benoemd tot pastor-teamleider van de parochie St. Dominicus te Rotterdam (1 december 1984 tot 1 augustus 1997). Met ingang van 1 januari 2001 werd hij benoemd tot administrator van de parochie St. Jan de Doper-Visitatie te Schiedam. Op 1 januari 2010 werd hem uit deze functie eervol ontslag verleend. Hij verleende daarna assistenties.

Op dinsdag 28 mei wordt in een wake afscheid genomen van Leo de Jong in de kerk van St. Jan de Doper-Visitatie, mgr. Nolenslaan 99 te Schiedam om 19.00 uur.

De Eucharistie bij zijn uitvaart wordt gevierd in de St. Dominicuskerk aan de Prof. Molkenboerstraat 7, 6524 RN Nijmegen, op woensdag 29 mei om 11.30 uur. Aansluitend vindt de begrafenis plaats op het kerkhof van de dominicanen aan de Willem Schiffstraat.