Algemeen nieuws

Rutger Antonius Kurvers o.s.a. overleden

Door: Bisdom Rotterdam zaterdag 20 oktober 2018

Op dinsdag 2 oktober 2018 is overleden op 96-jarige leeftijd de zeereerwaarde pater Rutger Antonius Kurvers o.s.a. (lid van de orde van de augustijnen), geboren op 6 mei 1922 te Den Haag en priester gewijd op 25 februari 1966. Pater Kurvers was verbonden met de pastoraal van het bisdom Rotterdam.

Hij werd met instemming van zijn provinciaal benoemd tot pastoor van de parochie Emmaus en H. Felicitas te Spijkenisse (16 januari 1977) en vanaf 1 december 1990 tot pastor van de parochie O.L. Vrouw van Lourdes te Den Haag. Van die taak werd hem op 6 mei 1997 vanwege het bereiken van de canonieke leeftijd eervol ontslag verleend. Na zijn emeritaat bleef hij in Den Haag-Scheveningen wonen en verleende nog vele assistenties. Het bisdom Rotterdam is hem voor deze inzet veel dank verschuldigd.

De begrafenis heeft plaats gevonden op zaterdag 6 oktober 2018.