Algemeen nieuws

Vacature adjunct-econoom bisdom Rotterdam

Door: Bisdom Rotterdam donderdag 23 juni 2022

Een uitdagende functie binnen een levensbeschouwelijke organisatie

Het bisdom Rotterdam heeft een vacature voor een adjunct-econoom. Het bisdom Rotterdam is een van de acht bisdommen van de Nederlandse Rooms-Katholieke Kerkprovincie. Het bisdom Rotterdam valt qua gebied grotendeels samen met de provincie Zuid-Holland en telt circa 450.000 parochianen. Veel gelovigen zijn actief in de Kerk van Rotterdam als vrijwilliger. Anderen zetten zich in als priester, diaken of pastoraal werk(st)er. Alle gelovigen samen vormen het netwerk van de Kerk van Rotterdam. Het bisdom is onderverdeeld in twee vicariaten. Er zijn territoriale parochies (een bepaald gebied) en migrantenparochies. Verder is er een studentenparochie die vooral actief is in de drie steden Delft, Leiden en Rotterdam. Aan elke territoriale parochie is in principe een caritasinstelling verbonden.

Het economaat is namens de bisschop verantwoordelijk voor de financieel-economische bedrijfsvoering van het bisdom en houdt toezicht op de zogenoemde rekenplichtige instellingen, die door het economaat ook worden geadviseerd en ondersteund: parochies, parochiële caritasinstellingen en overige kerkelijke instellingen. Tot de toezichthoudende taak behoren onder meer het afgeven van bisschoppelijke machtigingen voor bepaalde rechtshandelingen en het goedkeuren van begrotingen en rekeningen en verantwoordingen.

Ter ondersteuning van deze werkzaamheden is het bisdom op zoek naar een: adjunct-econoom (37,5 uur per week).

Download voor meer informatie:

Belangstellenden kunnen hun interesse kenbaar maken vóór 25 juli 2022 door een korte motivatie (inclusief actueel cv) te sturen aan reacties@holtropravesloot.nl. Kandidaten dienen rekening te houden met de volgende data: eerste ronde gesprekken 26 augustus en tweede ronde gesprekken 2 september.

Het bisdom Rotterdam laat zich in deze procedure ondersteunen door Edith Zeevalk en Mathijs Kramer van Holtrop Ravesloot Executive Search (tel: 020-6470201).