Algemeen nieuws

Verandering in het bisdombestuur

Door: Bisdom vrijdag 17 november 2017

Mgr. Dick Verbakel. (Foto: Peter van Mulken)

Vicaris-generaal Mgr. Verbakel treedt terug

Met ingang van 1 januari 2018 treedt Mgr. Dick Verbakel (63) terug als vicaris-generaal van het bisdom Rotterdam. Dit gebeurt op zijn verzoek, omdat hij zich meer volledig wil richten op zijn pastorale taak van pastoor van de parochies H. Ursula te Delft en O.L.Vrouw van Sion in Den Hoorn, Schipluiden en Maasland.

Ruim twintig jaar was Dick Verbakel als bisschoppelijk vicaris en vicaris-generaal verbonden aan het diocesaan bestuur van het bisdom Rotterdam. Als vicaris-generaal was hij de rechterhand van de bisschoppen Van Luyn en Van den Hende. Vanuit het bisdom Rotterdam was hij eveneens lid van verschillende landelijke gremia in de Nederlandse kerkprovincie.

Vanaf 1 januari aanstaande blijft Mgr. Verbakel op diocesaan niveau actief betrokken bij het reilen en zeilen van de migrantenparochies en -gemeenschappen in het bisdom Rotterdam. Landelijk blijft hij voorzitter van Cura Migratorum.

Met ingang van het nieuwe jaar worden andere taken van Mgr. Verbakel voortaan behartigd door de bisschop en door vicaris-generaal Tjeerd Visser.