Algemeen nieuws

Vier.nu Pasen met materiaal en informatie voor parochies

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 09 februari 2024

Landelijke website biedt informatie en inspiratie en campagnemateriaal voor parochie

Wanneer op Aswoensdag (14 februari) de Veertigdagentijd begint, start daarmee de voorbereiding op het hoogfeest van Pasen. Parochies kunnen op de landelijke website Vier.nu terecht voor materiaal en informatie.

Het doel van Vier.nu is om parochies te ondersteunen bij het uitnodigen van parochianen en belangstellenden voor de vieringen van Pasen. Een belangrijke link op www.vier.nu gaat dan ook naar de webpagina ‘zoek parochie’. Daar vindt men het adres en de link naar de parochiewebsite met de vieringen in de parochie.

Pasen is het hoogtepunt van het kerkelijk jaar. Voor de viering ervan worden maar liefst drie dagen uitgetrokken: het paastriduüm. Deze driedaagse viering van Pasen bestaat uit: Witte Donderdag, Goede Vrijdag en de Paaswake op Paaszaterdag. Het gaat om één viering die zich uitstrekt over drie dagen.