Algemeen nieuws

Voorbeeldartikel actie Kerkbalans december

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 01 december 2021

Foto: Johan Wouters

Artikelen die parochies mogen overnemen en kunnen aanpassen voor de eigen situatie

Om de actie Kerkbalans onder de aandacht te brengen bij parochianen, stelt het bisdom drie voorbeeldartikelen beschikbaar voor parochies. Deze kunnen worden gebruikt in de aanloop naar de actieperiode. Zo kan regelmatig een artikel over Kerkbalans worden gepubliceerd via bijvoorbeeld de parochiewebsite en het parochieblad.

Parochies mogen de artikelen één op één overnemen, deze zijn vrij van auteursrechten. De voorbeeldartikelen zijn zo geschreven dat ze in elke parochie toepasbaar zijn. De teksten kunnen ook worden aangepast voor de eigen situatie. Hoe ‘lokaler’ de tekst is, hoe beter dat is.

Voorbeeldartikel 1: Uw gift is juist nu meer dan welkom
Voorbeeldartikel 2: Samen kerk zijn
Voorbeeldartikel 3: Doet u ook mee?

Samen kerk zijn (2)

Het is mooi om te zien hoe we bij alle coronamaatregelen samen kerk zijn. We ontmoeten elkaar tijdens vieringen en activiteiten en we mogen samen zingen en koffie drinken. We zijn samen onderweg in geloof. Als parochie merken we dat de kerk een plek van betekenis blijft voor velen. Een plek met inspirerende vieringen, voor het opsteken van een kaarsje, een luisterend oor en levensreddende hulp aan armlastigen.

Graag houden we dit ook volgend jaar in stand. Want we zijn gewend geld te reserveren voor de sportvereniging of het krantenabonnement, maar ook de parochie heeft financiële bijdragen nodig. Anders dan in ons omringende landen ontvangt de parochie namelijk géén subsidie van de overheid en zijn wij volledig afhankelijk van giften.

Denkt u daarom aan de actie Kerkbalans? Zo houden we samen de parochie financieel gezond en al het goeds in stand. De actieperiode Kerkbalans loopt van 15 januari tot en met 29 januari 2022.

Wilt u nu al een donatie doen, dan kan dat natuurlijk. Ook deze bijdrage is van harte welkom op rekeningnummer xxxxxx op naam van xxxxx. U kunt ook doneren via de QR-code die bij dit artikel staat afgebeeld.

Wij wensen u een mooie Advent!