Algemeen nieuws

Voorbeeldartikelen voor de actie Kerkbalans 2022

Door: Bisdom Rotterdam donderdag 04 november 2021

Foto: Johan Wouters

Drie artikelen die parochies één op één mogen overnemen en kunnen aanpassen voor de eigen situatie

Om de actie Kerkbalans onder de aandacht te brengen bij parochianen is het raadzaam in de aanloop naar de actieperiode regelmatig een artikel over Kerkbalans te publiceren via de communicatiekanalen van de parochie. Denk hierbij aan de parochiewebsite, het parochieblad, de nieuwsbrief en de social media van de parochie. Het bisdom stelt drie voorbeeldartikelen ter beschikking.

De voorbeeldartikelen kunnen de komende maanden worden gebruikt op de websites van de parochies, in nieuwsbrieven, de parochiebladen en social media. Parochies mogen de artikelen één op één overnemen, deze zijn vrij van auteursrechten. De voorbeeldartikelen zijn zo geschreven dat ze in elke parochie toepasbaar zijn. De teksten kunnen ook worden aangepast voor de eigen situatie. Hoe ‘lokaler’ de tekst is, hoe beter dat is.

Voorbeeldartikel 1: Uw gift is juist nu meer dan welkom
Voorbeeldartikel 2: Samen kerk zijn
Voorbeeldartikel 3: Doet u ook mee?

Uw gift is juist nu meer dan welkom (1)

Als parochie zijn wij na de versoepelingen van de coronamaatregelen weer met hart en ziel aan de slag gegaan om ‘nabijheid’ binnen onze geloofsgemeenschap te creëren. Binnen de mogelijkheden worden weer volop activiteiten georganiseerd en we halen klussen in die door corona niet mogelijk waren. Het pastoraal team en de vrijwilligers zetten zich daar met een glimlach op het gezicht voor de volle 100% voor in.

Om alle positieve inzet op pastoraal en diaconaal gebied ook komend jaar mogelijk te maken, vragen we u een gift te doen tijdens actie Kerkbalans. Juist om deze nabijheid te steunen. Vrijwilligers zijn nu druk bezig om de nieuwe actieperiode van Kerkbalans voor te bereiden, deze loopt van 15 januari tot en met 29 januari 2022. Helpt u met een gift om ontmoeting, nabijheid en saamhorigheid te blijven creëren? Zo houden we samen de parochie vitaal en levendig!

Wilt u nu al een donatie doen, dan kan dat natuurlijk. Ook deze bijdrage is van harte welkom op rekeningnummer xxxxxx op naam van xxxxx. U kunt ook doneren via de QR-code die bij dit artikel staat afgebeeld.

Wordt vervolgd!