Algemeen nieuws

Vronesteyn: Het is Nationale Roepingenweek

Door: Bisdom Rotterdam maandag 06 november 2023

Icoon van de heilige Willibrord. (Foto: Bisdom Rotterdam)

Vronesteyn wil helpen bij het nadenken over roeping, het daarover in gesprek gaan en ervoor bidden

Het is Nationale Roepingenweek van 5 tot en met 11 november. De Nationale Roepingenweek vindt elk jaar plaats in de week rond het hoogfeest van de H. Willibrord, patroon van de Nederlandse kerkprovincie. In 2019 werd de week voor het eerst gehouden, op initiatief van het Interdiocesaan Roepingen Overleg (IRO).

Ambassadeurs van Vronesteyn zijn in deze week uitgenodigd voor een ontmoeting op Vronesteyn. Op de avond wordt informatie gegeven over het ‘Kom en zie-jaar’. De avond begint met een eucharistieviering. Daarna volgt een gesprek over ‘Kom en zie’, waarbij een van de deelnemers van vorig jaar zal vertellen over zijn ervaringen.

In de digitale nieuwsbrief van Vronesteyn die deze week is verzonden schrijft rector Broeders over zijn indruk van de Katholieke Jongerendag (4 november). Rector Broeders nam deel aan de KJD-informatiemarkt met de stand van het IRO (Interdiocesaan Roepingen Overleg).

De digitale nieuwsbrief bevat het laatste nieuws van de priester- en diakenopleiding in het bisdom Rotterdam, de tip van de maand van de spirituaal en een gebed voor wie op zoek is naar zijn roeping.

• Nog geen abonnement? Lees de nieuwsbrief via deze link
  • Een abonnement nemen kan eenvoudig via www.vronesteyn.nl (pop-up verschijnt in beeld, of via de blauwe button rechts in beeld ‘Volg Vronesteyn’)
  • De nieuwsbrief van Vronesteyn verschijnt vijf keer per jaar

Rector Broeders nam deel aan de KJD-informatiemarkt met de stand van het IRO. V.l.n.r.: rector Broeders, rector Kuipers en vicaris Pauw (aartsbisdom Utrecht).