30 december: Gebed voor huwelijk en gezin

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 14 december 2018

Foto: Ramon Mangold

Een initiatief van de Diocesane Werkgroep Huwelijk en Gezin

De werkgroep huwelijk en gezin van het bisdom Rotterdam nodigt parochies uit om op de zondag van de Heilige Familie, dit jaar op 30 december, bijzonder aandacht te besteden aan het gebed voor huwelijk en gezin. Daarvoor wordt een gebedskaart verspreid. De parochies ontvangen per post een stapeltje gebedskaarten. Meer exemplaren kunnen worden besteld via het secretariaat van de werkgroep: s.d.haan@bisdomrotterdam.nl.

Vicaris-generaal Tjeerd Visser: “Op 27 oktober hadden we in Nootdorp een bijeenkomst, georganiseerd door de Diocesane Werkgroep Huwelijk en Gezin. Tijdens die bijeenkomst heeft de bisschop de gebedskaart al aanbevolen. We willen er nu in de parochies bredere aandacht voor vragen. De gebedskaart kan bijvoorbeeld worden verspreid onder gebedsgroepen in de parochies.”

Vanuit de Diocesane Werkgroep Huwelijk en Gezin is de afgelopen twee jaar op diverse plaatsen in het bisdom huwelijksvoorbereiding opgezet. Op 27 oktober is daar in Nootdorp met pastorale beroepskrachten en anderen die betrokken zijn bij de huwelijksvoorbereiding op teruggekeken. “Daarnaast hebben we een tweetal nieuwe activiteiten aangekondigd”, aldus Tjeerd Visser.

Naast de gebedskaart is dat een verbreding van de Marriage Course (MC). “Vanaf het voorjaar 2019 wordt de Marriage Course ook opengesteld voor stellen die al getrouwd zijn en die een kwaliteitsimpuls willen geven aan hun huwelijk.” De Marriage Course wordt het komend voorjaar in ieder geval in Gouda en omgeving georganiseerd.