Actie Kerkbalans begint met een startmoment op 14 januari

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 06 januari 2023

Foto: Peter van Mulken

Het diocesane startmoment is dit jaar in Maasland

Op 14 januari start de actie Kerkbalans. Sinds enkele jaren worden parochies in het bisdom uitgenodigd om een startmoment te organiseren. Na een startmoment gaan vrijwilligers enthousiast op pad om enveloppen te bezorgen of om de laatste puntjes op de i te zetten voor een digitale mailing. Een startmoment is ook een goed moment om de media uit te nodigen en zo extra aandacht te vragen voor de actie.

Elk jaar ondersteunt het bisdom actief een startmoment in een parochie. Dit jaar vindt dit “diocesane startmoment” plaats in Maasland, in de Maria Magdalenakerk. Deze parochiekern is onderdeel van de parochie Onze Lieve Vrouw van Sion (Midden Delfland).

Ad Sosef van het actie Kerkbalans servicecentrum organiseert het startmoment samen met Hans Vis, coördinator Kerkbalans in de parochiekern Maria Magdalena. Daar is de laatste tijd, zeker ook vanwege de actie Kerkbalans, grote inzet gepleegd door vrijwilligers voor de ledenadministratie. Een up-to-date ledenadministratie is onmisbaar voor een goede actie Kerkbalans.

Bisschop Van den Hende zal bij het startmoment in Maasland aanwezig zijn en een korte inleiding houden. Dat gebeurt ook door Tineke van Nimwegen-van Wieringen van de parochiekern en diaken Melchior Kerklaan van het pastoraal team. De bijeenkomst staat in het teken van het thema van Kerkbalans: Geef vandaag voor de Kerk van morgen.

Heeft u in de eigen parochie geen startmoment? U bent van harte welkom in Maasland. Laat u inspireren en organiseer volgend jaar ook zelf een startmoment. Aanmelden voor het startmoment in Maasland kan via kerkbalans@bisdomrotterdam.nl.

Programma

Het startmoment in Maasland op zaterdag 14 januari begint om 11.00 uur en vindt plaats in de RK Maria Magdalenakerk, Meester Postlaan 16. Het wordt een moment van inspiratie en verbondenheid van parochianen en met name ook de vrijwilligers die zich inzetten voor de kerk.

Gastheer is Hans Vis, coördinator Kerkbalans in deze parochiekernMaria Magdalena. Vanwege het thema “Geef vandaag voor de Kerk van morgen” zal diaken Melchior Kerklaan van het pastoraal team een toekomstschets geven. Tineke van Nimwegen-van Wieringen is portefeuillehouder Kerkopbouw Pastoraatsgroep. Zij zal vertellen hoe de parochiekern zich in 2023 laat inspireren door de patroonheilige Maria Magdalena. Bisschop Van den Hende zal spreken over het belang van de inzet van vrijwilligers voor de actie Kerkbalans, omdat een financiële basis nodig is om te kunnen werken aan de missie van de Kerk. Het geheel wordt muzikaal ondersteund door een gelegenheidskoor bestaande uit zangers en zangeressen van de parochiekernen Den Hoorn, Schipluiden en Maasland.

De bijeenkomst duurt tot 12.30 uur. Daarna is er in het parochiehuis koffie en/of thee en een drankje. In de nabijheid van de kerk kan beperkt worden geparkeerd. Maar er is ook parkeergelegenheid in de zijstraten en op het parkeerterrein aan de Hofsingel nabij sportcomplex De Hofstede.