Bid mee tijdens de Nationale Roepingenweek 2021

Door: Bisdom Rotterdam donderdag 21 oktober 2021

De heilige Willibrord is de patroonheilige van de Nederlandse kerkprovincie. (Foto: Bisdom Rotterdam)

Uur van aanbidding maandag 8 november en priesterwijding zaterdag 13 november

In de week van 7 tot en met 14 november wordt de Nationale Roepingenweek gehouden. Bisdommen en religieuzen bidden deze week om roepingen tot het priesterschap, diaconaat en het religieuze leven. In het bisdom Rotterdam gebeurt dit op maandag 8 november.

Op deze maandag is er ’s avonds (19.30-20.30 uur) een uur van aanbidding in de kapel van Vronesteyn. Bisschop Van den Hende zal dit gebed met de staf en studenten van Vronesteyn leiden. In een brief nodigt rector Broeders belangstellenden uit om zich aan te sluiten bij het gebed. Meebidden kan via de livestream op YouTube en bisdomrotterdam.nl.

De Nationale Roepingenweek start op het hoogfeest van de H. Willibrord. De heilige Willibrord (658-739) is de patroonheilige van de Nederlandse kerkprovincie.

In het bisdom Rotterdam vindt in de Nationale Roepingenweek op zaterdag 13 november de wijding plaats van Sander Verschuur. Bisschop Van den Hende wijdt Sander Verschuur tot priester voor het bisdom Rotterdam tijdens een plechtige eucharistieviering in de HH. Laurentius en Elisabeth Kathedraal in Rotterdam. Deze viering begint om 11.00 uur.

Het is gebruikelijk dat de huisgemeenschap van Vronesteyn voorafgaand aan een wijding een noveen bidt voor de wijdeling. Deze negen dagen van gebed voorafgaand aan de wijding van Sander Verschuur beginnen op vrijdag 5 november. Rector Broeders hoopt dat velen zich daarbij aan willen sluiten in deze Nationale Roepingenweek. De ambassadeurs van Vronesteyn worden gevraagd om mensen in de parochies hiertoe uit te nodigen.

Ambassadeurs van Vronesteyn die actief zijn in de parochies stimuleren het gebed voor roepingen en de aandacht voor de opleiding tot priester of diaken via Vronesteyn. Rector Broeders nodigt de ambassadeurs uit voor een online Teams bijeenkomst op 4 november. De bijeenkomst is een uitwisseling, een gesprek met de bisschop over het wijdingssacrament vanwege het Jaar van de Sacramenten en een ontmoeting met wijdingskandidaat Sander Verschuur.