Deze vijf kerken in het bisdom doen mee met “24 uur voor de Heer”

Door: Bisdom dinsdag 06 maart 2018

Avond van barmhartigheid tijdens de WJD 2016. (Foto: Ramon Mangold)

Aanbidding en het sacrament van boete verzoening op 9 en 10 maart

Paus Franciscus nodigt uit om de Veertigdagentijd te beleven, gesteund door aalmoes, vasten en gebed. In zijn vastenboodschap schrijft hij: “Als de liefde in zoveel harten soms lijkt uit te doven, dan dooft zij niet uit in Gods hart! Hij geeft ons steeds nieuwe gelegenheden om opnieuw te kunnen beginnen met liefhebben.”

De paus beveelt daarom dit jaar opnieuw het initiatief “24 uur voor de Heer” aan, dat ertoe uitnodigt het sacrament van verzoening te vieren in een context van eucharistische aanbidding. De “24 uur voor de Heer” vinden plaats op vrijdag 9 en zaterdag 10 maart, geïnspireerd door de woorden van psalm 130, 4: “Maar bij U vind ik vergeving”.

De “24 uur voor de Heer” is een van de activiteiten, waartoe parochies in het Jaar van Gebed in het bijzonder worden uitgenodigd. In het bisdom Rotterdam zal de “24 uur voor de Heer” in het Jaar van Gebed onder meer vorm krijgen op deze plekken:

• Rotterdam: HH. Laurentius en Elisabeth Kathedraal, Mathenesserlaan 305
  • Den Haag: Kerk H. Antonius van Padua, Fluwelen Burgwal 45 (Blauwe Zusters)
  • Dordrecht: Kerk Verrezen Christus Kerk, Nolensweg 8 (zusters van Stella Matutina)
  • Leiden: Kapel Johannes Paulus II, naast de H. Lodewijkkerk, Steenschuur 19
  • Delft: Kerk Maria van Jesse, Burgwal 20
  • Wassenaar: Sint Willibrordus kerk, Kerkstraat 77 (toegevoegd d.d. 9 maart als zesde kerk die deelneemt)

Parochianen die deel willen nemen aan de aanbidding en die het sacrament van boete en verzoening willen ontvangen voorafgaand aan Pasen, zijn hier welkom op vrijdag 9 en zaterdag 10 maart. Parochies die zich aan willen sluiten kunnen ook in hun eigen kerken momenten van aanbidding houden.