Diocesane scratchdag Gezangen voor de Paastijd

Door: Bisdom donderdag 30 maart 2017

Op zaterdag 25 maart jl. namen 70 enthousiaste zangers deel aan de scratchdag voor gemengde koren in de HH. Benedictus en Bernadettekerk te Rijswijk.

Marc Schaap, dirigent van de kathedraal te Rotterdam, studeerde met de aanwezigen vijf nieuwe meerstemmige gezangen voor de paastijd in, gecomponeerd door Jaco van Leeuwen op psalm- en hymne teksten van A. Bronkhorst. Daarnaast werden twee Engelse composities voor de Paastijd ingestuurd van Charles Wood en Walford Davies.

De Kathedrale HH. Laurentius en Elisabeth Cantorij en Aart de Kort, organist van de kathedraal, gaven de aanwezigen een stevig muzikaal steuntje in de rug; zij hadden al deze gezangen van te voren al ingestuurd. De scratch dag werd afgesloten met een kort concert door de Kathedrale Cantorij met werken voor de paastijd van C.W. Gluck, J. Rutter, M. Haydn, W. Andriessen en Ch.V. Stanford.

De scratchdag was de eerste activiteit die georganiseerd is door de nieuwe Diocesane Instelling St.-Gregorius van het bisdom Rotterdam.

Kijk en luister: