Eucharistieviering en ontmoeting van pelgrims bisdombedevaart

Door: Bisdom donderdag 07 september 2017

Foto: Ramon Mangold

Eucharistieviering en kennismaking met reisgenoten

Ongeveer 250 pelgrims reizen in oktober vanuit het bisdom Rotterdam naar Rome. “Voordat we op reis gaan willen we samen de eucharistie vieren om zegen te vragen over de bedevaart zelf”, schrijft vicaris Tjeerd Visser in een brief die pelgrims deze week ontvangen.

Hij nodigt alle pelgrims daartoe uit voor een eucharistieviering op woensdagavond 4 oktober in de basiliek in Schiedam. Mgr. Van den Hende zal hoofdcelebrant zijn en tijdens de viering zal het pelgrimskoor zingen. Na de eucharistieviering wordt het programma van de bedevaart nogmaals op hoofdlijnen gepresenteerd. Ook wordt de indeling van de deelgroepen bekend gemaakt en is er gelegenheid om reisgenoten te leren kennen.

“Vanuit verschillende delen van ons bisdom zullen mensen mee op bedevaart gaan”, schrijft vicaris Visser in zijn brief. “Tijdens deze bedevaart willen we verder bouwen aan het netwerk van liefde. We versterken ons band met de Kerk van Rome, met de Wereldkerk. Maar we versterken ook onze onderlinge band als mensen van één gemeenschap binnen ons bisdom. We gaan bidden om kracht en om zegen voor ons bisdom en onze parochies en voor allen die daar actief zijn.”

Woensdag 4 oktober 19.30 uur
Eucharistieviering met aansluitend ontmoeting en kennismaking met medepelgrims
Basiliek van de H. Liduina en Onze Lieve Vrouw van de Rozenkrans
Singel 104, 3112 GS Schiedam