FOTOVERSLAG Ad limina bezoek van de bisschoppen

Door: Rkkerk.nl woensdag 16 november 2022

Foto: Ramon Mangold

Bekijk de foto’s van de laatste twee dagen van het ad limina en de videoregistratie van de eucharistieviering

Op zaterdag 12 november stond er nog een laatste belangrijk bezoek voor de bisschoppen op de agenda, namelijk aan het Staatssecretariaat van het Vaticaan, waar zij spraken met onder anderen kardinaal Parolin, de Staatssecretaris. Het Staatssecretariaat coördineert de curie van het Vaticaan, onderhoudt de relaties met de staten en met de pauselijke gezanten (nuntii). ’s Ochtends vierden de bisschoppen de eucharistie in de San Callisto kerk, de titelkerk van kardinaal Eijk in Rome. Bisschop Smeets van Roermond vierde de mis in de Sint Pieter bij het altaar van paus Johannes Paulus II.

Bekijk de foto’s van deze dag (alle foto’s © Ramon Mangold), klik op de foto voor een vergroting en op de pijltjes om te bladeren.

Nadat op zaterdag 13 november het Ad Limina bezoek was afgesloten, vierden de bisschoppen op zondag 14 november de mis in de Friezenkerk van Rome. Bisschop Van den Hende was hierin als voorzitter van de bisschoppenconferentie hoofdcelebrant. Dezelfde dag vierde de Kerk de Werelddag van de Armen. De paus celebreerde een mis in de Sint Pieter en sprak er over tijdens het Angelus.