Gebeden voor de bisschoppensynode: “Zonder gebed geen synode”

Door: Rkkerk.nl donderdag 21 september 2023

Logo bisschoppensynode “Voor een synodale Kerk: communio, participatio, missio”

Gebeden voor verschillende momenten en gelegenheden

Het Secretariaat van de Bisschoppensynode heeft gebeden beschikbaar gemaakt, zodat wereldwijd mee kan worden gebeden voor de synode “Voor een synodale Kerk: communio, participatio, missio”. “Zonder gebed geen synode”, heeft paus Franciscus gezegd en alle gelovigen zijn vanaf het begin gevraagd mee te bidden.

De gebeden die het secretariaat beschikbaar heeft gemaakt met het oog op de synodebijeenkomst die in oktober in Rome plaatsvindt, zijn beschikbaar in een Nederlandse vertaling.

Het gaat om gebeden voor verschillende momenten en gelegenheden. Zo zijn er gebedsintenties die door de week kunnen worden gebeden. Voorafgaand aan de opening van de synodale bijeenkomst zijn er voor de 25e zondag (24 september) en de 26e zondag (1 oktober) van het liturgisch Jaar (A) meerdere voorbeden. Voor de 26e zondag is er bovendien een plechtige slotzegen beschikbaar.

De gebeden worden via de bisdommen met de parochies gedeeld en zijn hier te downloaden: