Geloofsgesprek op tv over gebed, werk en geloof (uitzending gemist)

Door: Bisdom maandag 26 maart 2018

Geloofsgesprek met Sander van Aarle

Sander van Aarle is leraar op de Sint Maartensschool in Voorburg. Daarnaast studeert hij theologie en is hij vrijwilliger in de kerk. In het Geloofsgesprek op 25 maart met Leo Fijen vertelt Sander over zijn werk, zijn geloof en zijn inzet als vrijwilliger voor de Kerk.

De rooms-katholieke basisschool, waar Sander les geeft aan groep zes, deelt zijn patroonheilige met de stad Voorburg. “Als je werkt op een Sint Maartensschool,” vertelt Sander, “mag je ouders het gevoel geven, dat de kinderen na hun schooltijd niet alleen kunnen rekenen en schrijven, maar dat ze ook een beetje kleine ‘Sint Maartentjes’ zijn geworden.”

Sander vertelt over zijn eigen gebedsleven. Hoe hij dat vorm probeert te geven door via een app elke ochtend het evangelie van de dag te lezen. En hij vertelt over het sacrament van boete en verzoening als iets dat je kan helpen om te reflecteren op je leven en te herkennen wat voor patronen erin sluipen. Sander: “Het helpt mij om God met open handen te vragen: help mij, wat kan ik beter doen?”

Als vrijwilliger zet hij zich op dit moment onder meer in voor de Wereldjongerendagen in Panama. Hij vertelt hoe hij zelf tijdens de Wereldjongerendagen in Madrid (2011) werd geraakt. In 2019 vinden de WJD in Panama plaats. Sander: “Daar zijn we straks met anderhalf miljoen jongeren. Dat is fascinerend en ik wil daar mijn steentje aan bijdragen. Het wordt een fantastische reis.”