Geloofsportret pastoor Jack Glas op katholiekleven.nl

Door: Katholiekleven.nl woensdag 26 oktober 2016

"In de tijd dat ik bezig was met de vraag of God mij riep om priester te worden, woonde ik in de Verenigde Staten, waar ik werkte in de elektrotechniek. In die tijd ben ik op het spoor van God gekomen en ook op het spoor van een zuster die me begeleidde. Eerst om werkelijk tot een levend geloof te komen. En later ook, toen ik bezig was met de vraag: Wat wil God van mij? Wat heeft God voor mij in petto?”

Jack Glas is pastoor in de parochiefederatie Clara en Franciscus. In een video op katholiekleven.nl vertelt hij over de icoon die voor hem een bijzondere betekenis heeft. De video is opgenomen in de Sint Petrus kerk in Roelofarendsveen.

Jack Glas is oud-student van Centrum Vronesteyn voor de priesteropleiding in het bisdom Rotterdam.

“Deze icoon heb ik gekregen van de zuster die mijn geestelijk begeleider was, toen ik wist dat ik priester wilde worden en met de priesteropleiding begon. Hij is van grote betekenis, ook omdat het de icoon is van de heilige Drie-Eenheid. Ik zie in deze icoon een uitnodiging om steeds meer tot het goddelijke te komen. Steeds meer God te leren kennen. Steeds meer dat leven te vinden, waar we geluk en vreugde kunnen hebben. Ondanks alles wat we in ons leven ook tegenkomen.”

“De elektrotechniek is zeker niet weg. Ik werkte met mobiele telefoons, met wifi, bluetooth en dat soort dingen. Die passie is er nog wel, met m’n gadgets en m’n smartwatch en dat soort dingen. Ik vind het nog steeds leuk. Maar ik ben blij dat ik nu met God bezig ben.”