Kerstnummer Tussenbeide met gratis kerststal

Door: Bisdom Rotterdam zaterdag 03 december 2022

De kerststal bestaat uit drie A5-bladen. (Illustraties: Lidy de Koning)

Het bisdommagazine wordt bezorgd met het parochieblad of uitgereikt in de kerk

Deze weken wordt het kerstnummer van Tussenbeide verspreid naar parochies en toegestuurd aan abonnees. Dat gebeurt in een extra hoge oplage van 60.000 exemplaren en met in een speciale envelop een cadeautje voor lezers: een ‘doe het zelf ’ kerststal.

De kerststal in de envelop is een klein bouwpakket. Lezers van Tussenbeide kunnen deze kerststal thuis opzetten óf aan iemand cadeau doen en zo de vreugde van het kerstfeest delen.

Het bisdommagazine wordt bezorgd met het parochieblad of uitgereikt in de kerk. Het initiatief om Tussenbeide met Kerstmis te verspreiden met het parochieblad stamt uit de coronaperiode. De afgelopen twee jaar kon Kerstmis maar zeer beperkt worden gevierd in de kerken. Zowel in 2020 als in 2021 was er vanwege de coronamaatregelen geen publieke kerstnachtmis. Om toch juist ook met Kerstmis te investeren in het contact met parochianen hebben parochies met het parochieblad de speciale kersteditie van Tussenbeide bij mensen thuis bezorgd.

Dat gebeurt dit jaar weer in parochies die zich daarvoor aanmeldden. Ook wanneer het voor de parochie geen optie is om Tussenbeide bij parochianen thuis te bezorgen, konden dit jaar extra bladen worden aangevraagd om uit te reiken na afloop van de vieringen van Kerstmis. Het uitreiken kan bijvoorbeeld gebeuren door de gastheren en gastvrouwen die in de coronaperiode hun intrede deden, of door de misdienaars en acolieten. Zo kan aan mensen bij het uitgaan van de kerk de Tussenbeide met de kerststal persoonlijk worden overhandigd, als een tastbare herinnering aan een mooie viering.

• Wilt u deze Tussenbeide met gratis kerststal nog bestellen voor uw parochie (zo lang de voorraad strekt) of persoonlijk een exemplaar ontvangen, stuur dan een mail naar bureau@bisdomrotterdam.nl

Ook de drie koningen, de os en de ezel kunnen worden uitgeknipt en een plekje krijgen bij de stal. (Illustraties: Lidy de Koning)