LIVESTREAM Start diocesane fase bisschoppensynode en Jaar van de Sacramenten

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 15 oktober 2021

Op zondag 17 oktober begint de ‘diocesane fase’ van de bisschoppensynode die in 2023 plaatsvindt in Rome ‘Voor een synodale Kerk: communio, participatio, missio’. Op verzoek van paus Franciscus gaat het bisdom Rotterdam van start met een bisdombrede eucharistieviering, om 15.00 uur in de kathedraal in Rotterdam. Op deze dag begint ook het diocesane Jaar van de Sacramenten.

“U bent hiervoor allen van harte uitgenodigd”, aldus bisschop Van den Hende in een brief aan pastorale beroepskrachten, bestuursleden en alle andere gelovigen van het bisdom Rotterdam. “En het verzoek is: kom niet alleen, maar vraag mensen mee, zodat we deze diocesane fase ook daadwerkelijk samen kunnen starten vanuit ons geloof in Christus.”

Voor wie niet in de gelegenheid is om naar de kathedraal in Rotterdam te komen, wordt de openingsviering uitgezonden als livestream.

Volg de livestream op deze website, of via YouTube. Abonnees op het YouTube-kanaal van het bisdom Rotterdam krijgen een melding bij de start van de livestream.