Nieuw: Kerkbalans promotiefilmpje voor parochies in het bisdom Rotterdam

Door: Bisdom donderdag 25 januari 2018

YouTube-filmpje voor parochiewebsites en de social media

Dit jaar liet een aantal parochies een eigen Kerkbalans-filmpje maken. Maar er is ook een YouTube-filmpje voor alle parochies in het bisdom Rotterdam, om over te nemen op de parochiewebsites en de social media. Het filmpje legt uit waarom de actie Kerkbalans belangrijk is en roept op: Geef voor je kerk!

Vicaris-generaal Tjeerd Visser verbindt de actie Kerkbalans met gebed en geloof: “Hoe meer we het contact zoeken met Onze Lieve Heer, hoe meer we van Hem ook zullen leren hoe belangrijk het is om te geven. Op de eerste plaats dat je jezelf geeft, zoals God zichzelf ook gegeven heeft.” Daarnaast is het belangrijk om een financiële bijdrage te geven. Je bent als gelovige geroepen “om jezelf te geven voor Hem, voor de anderen en vooral voor Gods plan met deze wereld, waar de Kerk een onmisbare rol in heeft. Om die rol, die God aan zijn Kerk gegeven heeft, waar te maken moeten we met z’n allen ook bijdragen aan de actie Kerkbalans.”

Parochies kunnen het filmpje overnemen vanaf:

Hier staan alle Kerkbalans-filmpjes die parochies en het bisdom maakten:

Het filmpje roept op om mee te doen met de actie: "Ook als je niet vaak in de kerk komt, kan het van betekenis voor je zijn. De Kerk leeft door het jaar heen mee. Het is een betekenisvolle plaats op belangrijke momenten in je leven. Dankzij je gift blijft de kerk een plek van betekenis en inspiratie. Voor jou en voor vele anderen. Steun daarom je parochie. Geef voor je kerk."

Klik op hieronder op afspelen, om het filmpje te starten: