Download voor parochies: Thermometer actie Kerkbalans

Door: Bisdom Rotterdam maandag 25 november 2019

Vier sjablonen voor de thermometer actie Kerkbalans 2020

Het hele jaar door aandacht voor actie Kerkbalans

Hoe breng je de actie Kerkbalans het hele jaar door onder de aandacht? Heel eenvoudig: meld regelmatig de tussenstand van Kerkbalans aan parochianen. De nieuwe ‘thermometer’ is daarbij een handig hulpmiddel.

Het bisdom Rotterdam biedt een sjabloon van deze thermometer voor parochies om in te zetten op vier momenten in het jaar. De thermometer is een creatieve weergave van het streefbedrag en de inkomsten voor de actie Kerkbalans op een bepaald moment in het jaar, met een activerende boodschap. Vrijwilligers van werkgroepen Kerkbalans kunnen de getallen invullen die van toepassing zijn voor de eigen parochie(kern).

De parochiekern H. Joannes de Doper in Katwijk heeft positieve ervaringen met het gebruik van de thermometer. Gerard Bol is verantwoordelijk voor de PR in de parochiekern. Enkele keren per jaar laat hij de thermometer met de laatste stand van zaken verschijnen op de beamer in de kerk en publiceert hij de meter in de digitale nieuwsbrief en op de website. “Kerkgangers en bezoekers van de website zien de thermometer en worden herinnerd aan de kerkbijdrage. We proberen parochianen steeds bewust te maken hoe blij we zijn met elke euro die zij geven.”

Werkgroepen kerkbalans kunnen alle getallen en teksten in de thermometer eenvoudig aanpassen naar de eigen situatie. Wilt u de thermometer ontvangen? Stuur dan een e-mail naar kerkbalans@bisdomrotterdam.nl en vraag naar de thermometer.

Voorbeeld sjabloon thermometer actie Kerkbalans