PCI-cursus van start

Door: Bisdom vrijdag 28 oktober 2016

‘Handwerk van de PCI’

Op dinsdag 25 oktober is in Delft de cursus ‘Het Handwerk van de PCI’ gestart met 8 deelnemers. Deze cursus van vijf bijeenkomsten wil bestuursleden van Parochiële Caritasinstellingen (PCI-en) helpen meer zicht te krijgen op de functie en de plaats van de PCI in kerk en samenleving en hun bekwaamheden versterken om de taken van de PCI uit te voeren.

Sinds de start van de cursus in 2009 is dit de twaalfde cursusgroep. Honderd PCI-bestuurders gingen de huidige deelnemers voor. Deze zomer is de reader grondig vernieuwd. Allerlei veranderingen op het gebied van de sociale voorzieningen en de schuldhulpverlening, nieuwe literatuur op het gebied van caritas en diaconie en de samenvoegingen van parochies en PCI-en gaven daartoe aanleiding. Nu is de cursus weer up-to-date.

De cursus voorziet duidelijk in een behoefte van nieuwe PCI-bestuurders. De meeste deelnemers in Delft zijn ook gestimuleerd door medebestuursleden, die eerder de cursus hadden gevolgd.

In beginsel wordt ‘Het handwerk van de PCI’ één keer per jaar centraal aangeboden, afwisselend in Delft en Leiden. De cursus kan op verzoek ook op locatie worden gegeven.