Professionele foto’s voor parochies bij actie Kerkbalans

Door: Bisdom dinsdag 31 oktober 2017

foto: Johan Wouters

Een professionele én persoonlijke Kerkbalansfoto voor je parochiewebsite, parochieblad en social media

Het bisdom Rotterdam stuurt zo’n twintig parochies en geloofsgemeenschappen een professionele én persoonlijke foto die zij kunnen inzetten rond de actie Kerkbalans 2018 voor de parochiewebsite, het parochieblad en social media. De foto’s zijn gemaakt tijdens de diocesane bijeenkomst over geldwerving op 12 oktober. Aanwezigen van parochiebesturen en Kerkbalanswerkgroepen gingen met de kerkbalansvlag op de foto. Zo krijgt een actie met landelijke uitstraling een herkenbaar gezicht.

Met de foto's wil het bisdom de parochies en geloofsgemeenschappen ondersteunen bij de communicatie van Kerkbalans 2018. Dat komt ook tot uitdrukking in de filmpjes die een aantal parochies en geloofsgemeenschappen lieten opnemen tijdens de diocesane bijeenkomst. De participanten ontvangen daarover binnenkort bericht per e-mail.

Ook organiseert het bisdom Rotterdam voor redactieleden van parochiebladen en parochiewebsites een speciale meet & greet over Kerkbalans op woensdag 8 november aanstaande. Kerkbalansconsulent Ad Sosef reikt op basis van zijn ervaringen in een groot aantal parochies in het bisdom ideeën aan waarmee parochies de communicatie rond Kerkbalans verder kunnen verbeteren, én aanwezigen gaan die avond in gesprek met communicatiedeskundigen. Aan het eind van de bijeenkomst gaan deelnemers gegarandeerd geïnspireerd naar huis.

• Voor meer informatie en opgeven voor ‘Meet & greet Kerkbalans voor redactieleden parochieblad en webredacties’ klikt u hier.